Titre : | New Standpoints, 52. - mai 2012 |
Type de document : | Bulletin |
Paru le : | 01/05/2012 |
Dépouillements
Ajouter le résultat dans votre panierArticle : texte imprimé
Paul Giggins, Auteur
|
Who was the real Shakespeare ? That is the question !
Article : texte imprimé
Jacqueline Karp, Auteur
|
Jacqueline Karp looks at the two-island state's unique ethnic and cultural mix.
Article : texte imprimé
Ruth Huart, Auteur
|
Based on an interview with Annie Lenox (New Standpoints, 55-56), Ruth Huart explains how important intonation is when putting a message across. In class, drama is the ideal context for training pupils to speak in convincing tones.
Article : texte imprimé
Claudine Martina, Auteur
|
Confrontés à certains élèves qui écrivent en français une langue phonétique, déstructurée, ne crions pas haro sur le niveau qui baisse mais posons-nous la question : comment les aider ? C. Martina nous livre son expérience.
Article : texte imprimé
Mary Ellen Gallagher, Auteur
|
The story of HIV/AIDS spans 30 years of doubt, hope, and painful but relentless combat. However, scientists, physicians and the mainstream have come a long way since the disease came out of obscurity.
Article : texte imprimé
Emily Liedel, Auteur
|
These days, it can seem like young people are speaking a completely different language. Some people complain that they don't even talk to each other anymore -they "text"- the verb for sending text messages.
Article : texte imprimé
Elisabeth Buffard, Auteur
|
Twitter entre élèves, dans -et hors de- la classe, c'est un moyen de plus de communiquer et donc de pratiquer les langues vivantes.
Article : texte imprimé
Bernard Cros, Auteur
|
Bernard Cros describes and analyzes the appalling figures for AIDS in South Africa : any rational attempt to fight the scourge may still be thwarted by poor education and superstitions.
Article : texte imprimé
Vanessa Guignery, Auteur
|
Vanessa Guignery portrays three generations of Caribbean authors, diverse in style and purpose, yet all pondering the enigma of departure and arrival.
Article : texte imprimé
Seonaid Cruickshank, Auteur
|
Benjamin Zephaniah says the art of poetry, and of life, is in how you look at things.
Article : texte imprimé
Simon Ensor, Auteur
|
Autoriser les portables en cours ? Vous n'y pensez pas ! Pourtant, Simon Ensor explore les applications qui pourraient permettre de communiquer davantage...en anglais. Même si le smartphone reste encore réservé à une minorité d'élèves, l'expérim[...]
Article : texte imprimé
Richard Renou, Auteur
|
Comment impliquer et responsabiliser les élèves au cours d'un voyage scolaire ? En leur demandant d'organiser eux-mêmes chaque étape. C'est l'approche suivie par R. Renou.
Exemplaires (1)
Cote | Section | Localisation | Code-barres | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
Archives | 3. Périodiques | CDI | 004532 | Disponible |